Mar 4, 2011

Home » , , » Hari Pertama Kelas Bahasa French Saya

Hari Pertama Kelas Bahasa French Saya

Wahh..tajuukkk, skema mautt..hakhak.. Takpe kan, janji uols faham..ngee.. Excited ni nak story kat uols..agaga.. Cam minah kepoh pulak.. 

Kelas start pukul 11.15 tapi saya terlambat 5-8 mins kot..huhu.. Maklumlah, habis satu fakulti saya pusing (ok, tu ayat exaggerating tahap takleh blah..) cari kelas punya pasal, rupanya terselit kat belakang tu.. Masuk-masuk, diorang nak start belajar pon.. Student dalam 14 orang termasuk saya.. Teacher saya mademoiselle aka miss, ke dah madame ek..haha..tak pastilah pulak statusnya tapi nama dia Dorothea..

nilah kelas saya..tergoyang pulak..

Hari pertama kami belajar yang basic aja.. Maklumlah saya masuk tahap beginner, kang kalu masuk tahap intermediate ternganga sesnsorang tak faham.. Nak tau apa yang kami belajar? Kami belajar ABC dan 123.. Mr Hadi cakap macam masuk tadika..hakhak.. Mentang-mentang dia dah tahap intermediate.. Yang pasti, dalam kelas tu ada yang lagi terer dan ada yang blur-blur macam saya..hoho.. Tapi apapun, memang bestlah.. Tak sabar nak masuk next class..

otw balik dari kelas, nampak ada port untuk skate.. waa..menarik ni.. tapi sojuk skang ni..

Dari entri status diriku bertukar, ramai yang memberi feedback yang positif.. Ni yang buat saya semangat nak ajar ni..wahaha.. Tapi kan, cemana saya nak ajar pronounciation ek? Adakah ini bermakna saya perlu mengaktifkan diri dalam vlog? Muahaha.. Takpe, saya ajar yang basic-basic aja, tang pronounciation, uols leh rujuk website.. Nanti saya share link..

Till then, à bientôt (pronounce a biyanto, maksudnya see u later..)



Kliklah sini dulu.. Thanks!!


Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

7 Comments
Comments

7 comments

Mar 4, 2011, 9:36:00 AM

wahhh.. blaja french..
menarik2..hehehe.. ^^,

Mar 4, 2011, 10:19:00 AM

seronoknyee ke negeri orang, timba pengalaman..:)

meh ke rumah,
~damia dan selsema~
keep in touch ye..♥♥♥

Mar 4, 2011, 3:06:00 PM

syabas!! selamat belajar yer heheh
me click HB!

Mar 4, 2011, 4:41:00 PM

wah..bestnya..dapat belajar bahasa ..i likeeee.. gud luck yer ..nanti ajar kita pulak tau.

Mar 5, 2011, 12:03:00 AM

bagus2 tambahkan ilmu berbahasa,untungnya has!

Mar 5, 2011, 11:34:00 PM

Nak belajaq gak kak..:)

Mar 9, 2011, 4:19:00 AM

@to all : thanks semua..nanti me buat spesel segmen untuk belajar bahasa French ni..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...