Mar 24, 2011

Home » , , , , » Part 2 | Perbandingan antara Nuffnang, Mangga Ads dan Advertlets

Part 2 | Perbandingan antara Nuffnang, Mangga Ads dan Advertlets

Kalau semalam, saya dah sentuh mengenai tahap user friendly website masing-masing di bahagian Part 1, dan kalau uols tengok komen tu dipersetujui oleh blogger lain. Ada juga yang bertanya mengenai status gliterrati Nuffnang jika menduakan atau mentigakan dengan Advertlets mahupun Mangga Ads. Semestinya akan bertukar menjadi Ordinary. 

Mungkin ada yang konpius, takde pon iklan Mangga Ads atau Advertlets kat blog ni.. Hohoho.. Kalau yang mengenali blog ni masa awal kewujudannya iaitu akhir bulan 12/2010, akan tahulah pada masa tu saya letak iklan Mangga Ads dan Advertlets sahaja di blog ini. Tapi di blog sedia ada iaitu Ma Belle Conway saya letak iklan Nuffnang sahaja, yang saya join sejak bulan 9/2010 dan baru cash buat pertama kali pada bulan 1/2010. Lepas-lepas tu dah tak dapat BE, earning pon takde..huhuhu.. Dan sekarang ni, saya telah tukar, kat blog ini saya letak Nuffnang sahaja, dan di blog Ma Belle Conway saya letak semua iklan yang boleh letak..hahaha.. Gila tamak..hehe, bukannn, saja nak test dan mengutip pengalaman sendiri letak pelbagai iklan.. Bila dah lepas cashout pertama untuk each iklan nanti, barulah saya akan memilih yang mana satu menjadi poojaan hatiku..hohoho.. Kenapa saya tukar? Nanti saya buat entri khas ek pasal tu.. Kali ni kita fokus dulu pasal perbandingan ni..

Kali ni saya nak bagitau mengenai data earning, bukan jumlah earning tau..beza ni..hehe.. Kalau tak faham, meh tengok data earning dari Advertlets..


Kalau uols nak tengok total earning pon boleh, daily earning pon boleh.. Lepas tu, memang details lah, contohnya untuk hari tu ada berapa orang klik, ataupun berapa jumlah impression sekaligus efek jumlah earning pada hari tersebut.. Yang Mangga Ads, paling tak best sekali, coz saya masih penin-penin dia update sekali seminggu ke cemana. Coz masa awal-awal saya join Mangga Ads dulu, dalam sebulan baru update..hohoho.. Pulak tu, macam uols tengok kat Part 1 Perbandingan ataupun Pendapatan Mangga Ads bagi Disember, macam gitulah data earningnya. Satu lagi uols boleh tengok jumlah earning bagi each bulan macam kat bawah ni..


Kalau Nuffnang pulak, dia bahagikan untuk BE dan CPC, macam kat bawah ni.. Bezanya dia tak sedetails cam Advertlets, i.e tak tahu ikut per day, ataupun jumlah klik (hanya tau earning hasil dari klik). Jangan terpedaya dengan jumlah earning Nuffnang ini, ini adalah yang dolu-dolu punyer, skang dah takde.. Skang ni akaun RM0, BE takdek, earning dari klik pon takde..huhuhu..sangat sadesss..


Apa lagi ek yang saya nak sentuh pasal perbandingan ni? Ha, dari segi efek iklan kepada kelajuan blog..huhuhu.. Ini hanya hipotesis saya berdasarkan pemerhatian semasa saya online, tidak bersandarkan dengan fakta atau bukti yang kukuh yer.. Yang saya perasan, tiap kali blog ni nak loading, yang melambatkan ataupun buat slow adalah Mangga Ads dan Nuffnang.. Setakat ni, saya tak pernah lagi perasan Advertlets buat blog ni lambat nak load.. Ada certain-certain time yang agak kerap jugaklah, yang saya perasan, blog ni lambat load sebab nak tunggu Mangga Ads ataupun Nuffnang nak loading (ni kes masa iklan ni tengah updating system ke, ape ke, idokler pasti..)

Mengenai masyuk tak masyuk, haa.. saya tau yang ni pasti ramai yang tertunggu-tunggu kan.. Tunggu my next entri mengenai perbandingan ini, akan saya selitkan sekali mengenai jumlah untuk cash out..hohoho.. Yang ni pon memainkan peranan jugak ni untuk memilih.. kuikuikui..


p/s : Ada tak antara uols yang menggunakan iklan 701 panduan, masyuk tak? Hahaha.. Dia punyer iklan based on klik sahaja ke? Lagi satu, betul ke tak efek status Nuffnang.. Setau saya iklan camgini boleh efek, tapi tak surelah kan.. Kalau ada yang pernah terbaca kat mana-mana blog pon gitau ek.. Saya dah gatal tangan nak letak iklan ni kat  blogshop kami iaitu Ma Belle Shoppe. Maklumlah takat ni NO BE, NO EARNING dari klik-klik..huhuhu


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Kliklah sini dulu.. Thanks!!

Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

12 Comments
Comments

12 comments

Mar 24, 2011, 2:24:00 PM

bagus u rajin explore hehhe

tp kalau innity, sgt strict requirement utk join tu...me pun tak layak..:(

Mar 24, 2011, 3:00:00 PM

ooo cenggitu rupanya.. :)
Tp takpe kalau income curang lg banyak nk curang jugak ler.. :)

Mar 24, 2011, 3:39:00 PM

sis, saya psg iklan 701 tu tp xmasyuk sgt lagi..hehe..yg pneting tak effect lansung status nuffnang tau...best x?hehe...

Mar 24, 2011, 6:11:00 PM

singgah klik HB

Mar 24, 2011, 9:34:00 PM

oww..gitu citernya, rajin sungguh mengexplorasi iklan yer..nanti kalau dpr lebeh..sila2 la belanja saya makan..ahakss

Anonymous
Mar 25, 2011, 2:59:00 AM

ayin letak sume iklan..huhuu

Mar 25, 2011, 6:48:00 AM

salam, terima kasih kerana info yang sebegini kerana data-data yang jelas dan senang faham...nak tunggu entri seterusnya.

Mar 25, 2011, 3:46:00 PM

thanks for sharing..:)

meh ke rumah..
~hampir kehilangan kerana kelalaian~
keep in touch ye..♥♥♥

Mar 25, 2011, 8:33:00 PM

701 tu efec nuff lah has bee letak siap kena potong earning nuff yg gelihati tu tau pastu status tk gelihati selepas masukkan ads 701 panduan tu

Mar 25, 2011, 8:33:00 PM

uit tk efec ke lynn ? erm kalau tk efec bee nk pasang balik lah..

Anonymous
Mar 26, 2011, 12:41:00 AM

thanks sharing :) menarik info nih...saya baru lagi dalam dunia blogger..bru 2 bulan berblogging..so, tak tahu sgt lah pasal ni

Mar 29, 2011, 2:03:00 AM

@to all : sama-sama berkongsi maklumat..hehe..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...