Apr 1, 2011

Home » , , , » Musim Durian | Kat Swiss ni ada durian kah?

Musim Durian | Kat Swiss ni ada durian kah?

Hohohoho.. Time-time macam nilah yang buat saya rasa nak terbang segera balik ke Malaysia.. Kerana apa? Kerana saya peminat tegar buah durian maa.. Manyak sedap wooo (kalau dapat isi durian yang sedapla..hehe)

slurppp..

Nak-nak lagi, parents mek saya ada kebun durian.. perghh, memang sakanlah dapat makan, berbiji-biji dapat mentekedarah, nak-nak lagi kalau dapat yang isi kuning yang tebal tu..hehehe.. Kekadang mek saya suka buat pulut durian, pergghhh, memang syoklah, memang menjilat jari..ehehehe..

nyumm..nyumm..nyumm..

Kalau kat Kelantan, especially style mek saya, kuah santan tu memang tak dicampur dengan gula melaka, sebaliknya gula melaka diparut atau dihiris nipis2 dan diletak berasingan bagi yang nak letak gula melaka.. Macam saya, saya suka taruk gula..ngeee.. Tu yang menambahkan kemanisan saya tu..agagaga.. Dan style saya makan, saya suka gaulkan kesemua sekali sehingga sebati dan barulah ngapp..kuangkuangkuang.. Rasanya saya sorang kot yang makan macam tu dalam family saya, yang lain cubit pulut sikit, cubit durian sikit dan ngap sekaligus..hohoho.. Bagi saya camtu tak best, tak cukop nikmat..hehehe..

not my fav..

Cumer satu je makanan yang diperbuat dari durian yang saya kurang gemor, iaitu lempuk.. Tak tahulah kenapa, tapi memang tak kenalah dengan selera tekak saya..huhuuhu.. Tapi kalau tempoyak, jangan cakap, pantang jumpa mesti nak makan, walaupun dah makan nasi..kuikui.. mahu bertambah nasi 3-4 kali.. okey, itu saya tipu..tapi siriyes, memang sodap seihhh, nak-nak kalau yang taruk cili..pergghh, berasap!!!

buat terliuq aje..

Ha, kat sini ada durian ke? Ada.. Tapi bukan pokoklah, mana nak jumpa pokok durian kat sini.. Ada kat kedai Asian, tapi bapokkklah mahal.. Kalau convert ke RM tu, harganya memang tak munasabah langsung..hohoho.. Pernah jugak kami beli sekali, kekononnya sebab dah tak mampu menahan godaan, takut nanti air liur sentiasa terkeluar aje kannn, so belilah satu pack, ala..macam pack siap yang jual kat Jusco tu.. Tapi ermm, harga je mahal, tapi rasa, jauuuhhhh lagi sedap durian kat kampung..huhuhu.. So, pendek kata, itulah kali pertama dan kali terakhir beli durian kat sini.. Lainlah kalau dah tak dapat tahan sangat kan ataupun mengidam..kuangkuangkuang.. Gambar? Rasa macam ambil, tapi godek-godek tak jumpa..alahai.. Sama je rupa duriannya, import dari Asia mari.. Ada ke yang tak suka makan durian?


p/s : Mesti kat Big Apple ada donut yang berperisa durian kan..ooo manyak sedappp.. Ni yang malas buat entri pasal makanan ni.. Nak-nak yang takdek berlambak-lambak kat sini.. Tengah buat entri ni dah berapa kali duk telan ayaq liuqq je..huhuhu.. Ada yang nak poskan durian kampung ke kami? Ngeee..


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Kliklah sini dulu.. Thanks!!

Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

4 Comments
Comments

4 comments

Apr 1, 2011, 2:54:00 PM

dulu zu peminat durian...sekarang...bau pun tak boleh dah...pening yg amat sangat...hehe...

Apr 1, 2011, 3:00:00 PM

oh tidakkk....terliur durian jugakkk

Apr 1, 2011, 10:04:00 PM

so many ways how durian can be served and made into. Its either you like durian or you don't.

Apr 5, 2011, 12:20:00 AM

@zu : nape..alahan peknen ke?

@yatie : huhuhu..samelah kita..

@nava : yap, memang banyak boleh buat durian ni..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...