Apr 14, 2011

Home » , , » Part 3 | Memperkenalkan Diri dalam Bahasa French

Part 3 | Memperkenalkan Diri dalam Bahasa French

Rasanya macam dah lama tak share ngan uols Bahasa French kan..ngee.. Saya pon baru je dapat result exam French Language, not too good, not too bad, kalau dalam bahasa French, pas trop bon, pas trop mal..huhuh.. Nak wat cemana, study pon last minute...ekekek..

Kalau sebelum ni, untuk Part 1 dan Part 2, saya menggunakan youtube sebagai alat bantuan mengajar (ecece..mengajar ke?), kali ni saya nak type pulak..ekeke.. Boleh kan? Kalau uols nak tau cemana nak pronounce ayat-ayat kat bawah ni, uols copy dan paste kat Google Translate aje, boleh? Ngee..

Bonjour, je m'appelle  Cik Puan Hady. 
(Hello, nama saya Cik Puan Hady)

J'ai XX ans et j'habite a Lausanne. 
(Saya XX tahun dan saya tinggal di Lausanne)

Je suis Malaisienne. 
(Saya orang Malaysia)

J'aime le sport et la photo.
(Saya suka sukan dan fotografi)

J'ai un mari et une fille.
(Saya mempunyai suami dan anak perempuan)

Mon mari s'appelle Hady, il a XX ans et il est étudiant.
(Nama suami saya Hadi, dia XX tahun dan dia adalah pelajar)

Ma fille, Zahra, a deux ans. Elle aime la musique.
(Anak saya, Zahra, 2 tahun. Dia suka muzik)

So, lepas nih bolehla uols perkenalkan diri dalam Bahasa French.. hehehe.. Tak pasal-pasal yang diintroduce tu terpinga-pinga..ekeke.. Oh ya, saya cuba cari lagu French, terserempak dengan video ni.. Cuba uols dengar pengacara tu cakap, laju gilerss macam bullet train. Ni orang French, kalau orang Swiss kurang sikit lajunyer, but still laju gaks..huhuh..


Sedap kan arrangement muziknya, sayang diorang nyanyi macam tu..ekekek.. Hanya alunan lagu, but no words.. Rasanya suara boys tu lagi beshh..hehehe.. Oh ya, uols ingat lagi dak cerita allahyarhamah Yasmin Ahmad, dia ada selitkan lagu French kan, dalam cerita ape ek, Sepet ke? Suke lah lagu tu, puas cari tak jumpa. Kalau ada sesapa yang ingat bait-bait lagu tu, mehla share kat sini, boleh saya search nanti..ngeee..


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Kliklah sini dulu.. Thanks!!

Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

4 Comments
Comments

4 comments

Apr 14, 2011, 3:41:00 PM

masa ngaji kat MFI dulu sampai 2nd level jer.
pastu hancur!!
Bonjour..
Mon nom est Ida Rahayu et je suis mère de 2!
Je parle un peu français mais honnêtement mon français est pire!


:P
Heureux blogging!

Apr 15, 2011, 2:19:00 AM

@sid : woww..votre français est bien, mieux que moi..

kalau jumpa nanti bolehla try speaking..kekekek, nanti me yang tak paham, sbb me baru beginner..

Apr 15, 2011, 9:47:00 AM

huuh..
samalah kita
kena bukak buku satu2 bru la boleh
den pun skunk dah msuk beginner blik.
kena belajo seketul seketul jugak.

Apr 18, 2011, 10:47:00 PM

@sid : kiki..takpo, belajar pelan-pelan kan..tapi siriyes, sid nyer french lagi hebat..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...