Apr 28, 2011

Home » , , , , , » Tempat Makan yang Best di Kelantan, khasnya Kota Bharu dan Pasir Mas | Cer citer..Cer citer..

Tempat Makan yang Best di Kelantan, khasnya Kota Bharu dan Pasir Mas | Cer citer..Cer citer..

Dear readers, nak mitak jasa baik uols klik & like kat SINI (sehingga 15 Feb 2012) Thanks!

Hehehe.. Walaupun saya adalah orang Kelantan, tapi siriyes, memang banyak yang saya taktau pasal tempat makan yang best di Kelantan, especially di Kota Bharu dan Pasir Mas, tempat yang boleh dikatakan tempat permainan saya masa dolu-dolu..hehehe..

Maklumlah, dah rumah mak ayah kat sini, mestilah makan kat rumah..hehehe.. Kompom sedapp..hehehe.. Ok, ok, kalau masa muda remaja dolu-dolu, kalau outing dengan kenkawan kat KB,   biasanya kami makan fast food, kalau tak, kami akan makan kat gerai-gerai yang kat bawah Pasar Besar KB, takpon dalam Pasar Besar Siti Khadijah (kawan saya suka makan sup kat situ), tapi dah tak ingatlah apa yang sedap dan gerai mana yang sedap..huhuh.. Dan berzaman lamanya..

Yang saya tau, kat Restoran New Horizon, area nak ke KB tru jambatan Tendong tu, kat situ memang glamer, dan sedaplah jugak..hehehe.. Yang ni disyorkan oleh kakak saya, kalau tak, memang saya taktau.. Lagi, saya pernah dengar Restoran Nasi Ulam Raja, area KB juga, pon sedappp, tapi saya tak pernah makan lagi kat sini.. Kawan saya yang gitau.. Alamat? Saya taktau, nak kena google lah kot.. Harap2nya jumpa..

contoh air yang beshh..hehe..search tak jumpa air 2 perisa..ekeke..

Lagi, kat Tesco Kota Bharu.. Gerai yang jual makanan goreng rasanya, sedap bangettt.. Masa tu saya pesan mee goreng, perghh, sampai menjilat garfu...hehehe.. Kat situ pon ada gerai jual air yang besh tau, boleh letak aiskrim aka float lagi. Air dia sangat unik b'coz macam campur 2 rasa, tak silap aritu saya pesan jagung + bandung kot (sekali salah..ahahah..lupe dah..tapi memang beshhh) Balik nanti memang Tesco adalah tempat yang wajib dituju..hehehe.. Harap2 ada lagi dan masih sedappp..

Tak silap saya, kat ngan Pasir Tumbuh ke KB ek, glamer dengan Murtabak Diraja yang sedap..hohoho..  Saya tak pernah makan lagi, tempat pon taktau kat mana.. Kekadang terasa segan, al-maklumlah banyak yang saya taktau..

Kalau kat Pasir Mas, yang saya ingat sekali, adalah ABC di Pasar Pasir Mas, first gerai selepas kedai jual beg, dolu-dolu memang sedappp, tiap kali pi jenjalan Pasir Mas, mesti singgah makan ABC dulu.. Tapi skang taktaulah ada lagi ke tak.. Lagi, gerai makan kat area situ pon besh gak, yang glamernya mee kuah, tapi saya baru sekali makan (masa dolu-dolu saya bukan peminat mee kuah). 

err..ni mee kuah ke mee sup ek..tapi camginilah rupanya..

Lain-lain tempat, ni bukan tempat makanlah, tapi gerai yang jual kuih muih.. Tak silap saya, area Pasir Putih menghala ke Pasir Mas, kat tepi jalan.. Dia punyer akok dan bahulu sangat meletopss.. Nak kasi address pon, saya masih blur2, kekadang perasan, kekadang tak..hehehe.. Area-area situ juga ada jual kek sarang semut, antara yang paling sedap pernah saya makan dan jadi dengan elok.. Perghh, tengah menaip ni pon boleh terlocor sebabnya my fav kek tu.. Dan tiap kali saya dari Terengganu ke Pasir Mas, dekat ngan balai polis trafik tu, ada gerai jual cendol pulut, tapi selalu saya tak berkesempatan nak mencuba. Yang pasti line beratur sentiasa panjang. 

nyum..nyum..

Rasanya itu ajeler tempat makan yang best yang saya tau kat KB dan Pasir Mas, kalau uols tahu mana-mana tempat makan yang besh, tak kisahla area mana sekalipun, asalkan di Kelantan, mehla berkongsi kat sini juga..



Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Kliklah sini dulu.. Thanks!!



 

Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

13 Comments
Comments

13 comments

Apr 28, 2011, 10:14:00 PM

wah..kemain lagi citer pasal makan..hehe..kalau pi sana cari gulai kawah jer..huhu..layan beb

Apr 28, 2011, 11:07:00 PM

I like the cake, thinks its called sarang burung, made from caramelized sugar.

Apr 29, 2011, 10:08:00 AM

Masake Klate meme sedak2 weh...lor nie paling pemes Nasi kukus Ayam berempah...kann perghhh...x tahannn nengok nyer....

jomm kiter pusing2 ke Rantau Panjang...klik sini>>http://azueriena.blogspot.com/2011/04/jjcm-pulut-durian-rantau-panjang-klate.html

Apr 29, 2011, 10:59:00 AM

kt kb ada kedai jual ayam goreng yg rasa sebijik mcm kfc...siap ada coleslaw n kentang putar lagi...edlie's fried chicken kot...lupa la...

May 2, 2011, 9:39:00 PM

@aisha : ni kes nak balik nanti..nak makan puas2..ekeke

@nava : it's sarang semut, and memang beshhh..

@azue : perghh..sedak tu nasi kukus..nanti nak cari ler..thanks..

@aanie : oo ek..pasti akan diterjah nanti..

May 5, 2011, 10:54:00 PM

Ingat nk oyak nasik paku di KB tuh...he he he

Anonymous
Aug 14, 2011, 9:28:00 PM

waa.....mau pegi Kelantan!!!!

Anonymous
Nov 13, 2011, 2:53:00 PM

mengapa tidak:)

Anonymous
Feb 3, 2012, 11:48:00 AM

sama la citarasa kito. sy pun balik sekolah suka make abc kat market tu besh...

Anonymous
Mar 2, 2012, 8:36:00 PM

urrmmmmm.....bez nyerrrr...time lpar nih smua bnda nmpk sdap jurtt....glupp,,,,,telan air liur...

Mar 22, 2012, 1:31:00 AM

Kelantan ni byk sgt tempat makan hok sedap2... loni sohor dengan Steamboat Food Village.... byk lagi tempat lain hok sedap.. tgk di laman web Cuti-Cuti Kelantan

Apr 1, 2012, 1:21:00 AM

hmmm nak kene try ayam percik yati kat berek 12 kota bharu...rugi kalu tak gi sana hehe...hmm nanti you singgah la yer blog saya kat www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal makan, makan dan....makan hehe...dan jangan lupa register follower yer maklum la blog baru nih sunyi je TQ TQ TQ

Anonymous
Sep 13, 2012, 9:01:00 AM

yang gerai jual kuih tu..jln tanah merah - pasir mas.dekat bulatan lemal(nk g salor-rantau panjang)"pasir putih -pasir mas"mane ade jln.

Paling best di pasir mas
"pok man mee udang lemal"
btl2 depan petronas lemal.
try la..best....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...