May 10, 2011

Home » » ceritaindahkami.com Menerjah Bicara Hati

ceritaindahkami.com Menerjah Bicara Hati

Yiihaa, kali ni saya sambung edisi menerjah pula, setelah menerjah puanbeeDOTcom, kali ni tibalah giliran Bicara Hati untuk digodek-godek, direview oleh saya..ngee

Saya suka dengan warna tema blog ini, nampak jelas mana satu sidebar dan entry. Header pon ok, sesuai dengan nama blog, cumanya mungkin boleh dipercantikkan lagi.. (ewaahhh..padahal header blog saya ni pon ntahapeape lagi ni..kekeke)

Cumanya, sebagaimana yang saya review blog Cute Mum, sebaiknya sidebar berada di sebelah kanan entry, ini kerana proses loading akan bermula dari atas, kiri dan akhir sekali sebelah kanan. Jadi, kalau ada gambar yang bersaiz agak besar di sidebar kiri, ataupun bloglist di sebelah kiri, sedikit sebanyak akan menambahkan masa loading blog.


Lagi, kalau nak nampak lebih kemas, Nadiah boleh letak scroll box di Blog Archive, jadi bila entri bagi satu-satu bulan tu banyak, Blog Archive takkan melorot panjang ke bawah. Tapi based on jumlah entri beberapa bulan lepas, kalau tak letak scroll box pon ok aje..ngee. Tapi untuk semua bloglist saya syorkan pasang scroll box, mesti nampak lagi kemas bila ditunjukkan semua.. Malah Nadiah tak perlu lagi untuk tick button show 10, sebaliknya jika ada scroll box, Nadiah bleh tunjuk semua senarai bloglist.

Cemana nak pasang scroll box kat Blog Archive dan Bloglist? Nadiah boleh tengok kat entri kat bawah ni di bahagian Tutorial..



Lagi, kalau saya, saya suka guna comment moderation, takut-takut terlepas pandang komen pada entri yang lepas-lepas (walaupun kekadang masih terlepas pandang juga..ngee) Mana tahu kot-kot ada pertanyaan yang penting kan.. Jadi saya syorkan pada Nadiah untuk gunakan comment moderation ni.. Tapi it's up to Nadiahla..ngee..

Dari segi gambar banner blog dan contest, mungkin Nadiah boleh letak kat satu ruang, contohnya miscellaneous kat blog saya ni, agar nampak lagi kemas. Rasanya itu aje ler kot yang boleh saya review pasal blog Nadiah, yang lain memang dah ok.. Meh kita tengok 2 entri terbaik bagi blog Bicara Hati yang merupakan seorang perantau di bumi US..

p/s : Saya pon tengah berkira-kira untuk menambah ahli keluarga..ekeke.. Tapi tu la, bila fikir tang nak beranak kat tempat orang, berpantang sendiri dengan suami yang memang sibuk dengan study membuatkan saya berfikir empat-puluh-empat-kali..hohoho.. Kesian Zahra main sorang2, tapi tula, sorang ni pon dah kalut ribut..huhuh..

p/s/s : Terima kasih kat uols yang sudi jadi Belle Amies, me perasan jumlah Belle Amies makin meningkat dari hari ke sehari, tapi me belum sempat untuk godek link follower aka Belle Amies, sudilah kiranya untuk tinggalkan link blog uols kat komen entri ini (coz kalau shoutbox tu takut me terlepas pandang),  agar dapat saya terjah dan follow blog uols.. Muahss..


Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

5 Comments
Comments

5 comments

May 10, 2011, 4:56:00 PM

gambar2 kat blog dia lawa kan??

wah, tahniah!!follower dah makin ramai...

May 10, 2011, 9:57:00 PM

saya pon suka ke blog Nadiah..

May 10, 2011, 10:11:00 PM

cantik jugak blog nih cuma kena kemaskan jer sikit ...

May 10, 2011, 10:20:00 PM

hee..tq! :D

tak tau pulak proses loading mcm tu..uhuhu..

tq anyway ;)

May 13, 2011, 1:56:00 AM

@aanie & hamizah : btol2..suka tengok gambar, lawa-lawa & isinya best

@puanbee : ha'ah, comey dah, kalau diperkemas lagi comey..

@nadiah : ha'ah, camgitulah dari yg saya baca..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...