May 6, 2011

Home » » ceritaindahkami.com Menerjah puanbeeDOTcom

ceritaindahkami.com Menerjah puanbeeDOTcom

Kalau sebelum ni, saya dah terjah blog My Cute Little Diary, kali ni tiba giliran peserta kedua iaitu puanbeeDOTcom.

Nama blog memang catchy, sekaligus memang dah tau blog ini kepunyaan Puan Bee..hehehe.. Dan kalau nengokkan template blog Puan Bee ni pon comey gak, header oklaa..(kalau dibanding ngan header blog saya ni..hehehe) Bukan ape, saya suka header yang besau sikit..ngeh ngeh ngeh.. Lagi menonjol kecomelan Puan Bee itu..ekekeke.. Saya suka header yang lama, family Bee duk atas bench tu.. I loikee..



Kalau dari segi widget, semua dah ok.. Tapi kalau saya, saya suka ada Blog Archive, bukan apa, saya suka godek-godek entri lama satu-satu blog tu.. Walaupun dah ada ruangan untuk search, tapi kekadang saya suka scan entri apa yang ada kat satu-satu blog. Yang bagusnya, Bee ada letak recent post dan category, jadi memudahkan juga untuk usha entri, tapi lagi besh kalau ada blog Archive yang menampakkan list entri Bee..

Lagi satu, saya rasa kebanyakan blog yang berhosting ni, kotak komennya akan embed sekali dengan entri yer? Ke boleh tukar ek? Kalau ikut pembacaan saya, ramai yang prefer pop up, tapi ada juga yang prefer embedded. Masing-masing ada kelebihan tersendiri. Kalau saya, saya prefer kalau kotak komen tu jenis pop up window..ngee..

Yang lain, semua dah superb.. Almaklumlah, Puan Bee ni pon lagi pakar dalam selok belok blogging ni ha.. Kalau ada yang nak tanya pasal SEO, Meta tag, boleh rujuk Puan Bee ni.. Dan ini adalah 2 entri yang blog puanbeeDOTcom mahu share dengan uols..
 




Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

3 Comments
Comments

3 comments

May 6, 2011, 5:23:00 PM

hee tempat komen wordpress tk de pop up window...

napa nak tengok kat archiev sedangkan ada sitemap lagi mudah dan senang kak ..try klik site map ..mcm2 topik keluar ikut kategori yang disukai..

dan header bee tk leh wat besar2 tengok ada recent twitter kat situ nanti kacau ..keke ..apa - apa pun has..terima kasih banyak ..jarang org nk revie wblog bee sob sob sob

May 10, 2011, 9:18:00 PM

@zahidah : hehe..ha'ah aritu ada wat segmen..suka-suka..

@puanbee : oo gitu..patutlah semua blog yang self hosted komennya embedded yer..sama-sama..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...