May 12, 2011

Home » , , , » Kereta Idaman | Apa yer kereta idaman uols?

Kereta Idaman | Apa yer kereta idaman uols?

Bercakap pasal kereta idaman ni, kalau ikutkan saya memang takde kereta idaman..hohoho.. Ye ke? Jap nak fikir..ekeke.. Entahlah, bagi saya, asalkan kereta tu tahan lasak, jimat minyak (maklumler minyak skang ni kan mahal), murah dan tidak terlalu besar, tu pon dah ok..ewaahh.. Ada ke kereta yang murah tapi tahan lasak dan jimat minyak? Ekeke..

Masa 1st time nak beli kereta, masa tahun 2007, kiranya tengah usha nak beli kereta apa, saya ada terminat satu kereta ni, Mazda 323f, tapi sayang keluaran kereta jenis ni dah stop. Nak beli 2nd hand macam ralat coz ingat nak guna untuk jangka masa panjang. Bagi saya, kereta ni smart, tidak terlalu besar dan yang penting bontot pendek tapi cun..ekekeke, lagipun senang nak side parking nanti.

smart kan? i loikee..

Sudahnya, saya target nak beli kelisa, coz bagi saya sesuailah untuk gegerl yang kecik comey macam saya,  nak control pon senang sebab cute macam saya gak..muahaha.. Actually lagi berkenan dengan Suzuki Swift (kan ala-ala nak sama saiz depa), tapi ongkosnya belum cukup meh.. Sekali pi Perodua, dah stop keluaran dan dia perkenalkan Perodua Viva. Alahai, tu kecik sangat bagi saya, pulak tu kurang berbaloi dengan harganya. Jadi saya angkat Perodua Myvi with my favourite color, which is white.

my 2nd ayang..

Lepas tu, saya ada ternampak Toyota Vios kaler putih edisi Sport, perghh.. Memang mengancam, siap dah berangan dah (masa tu dah nak fly Swiss, boleh berangan balik dari Swiss nanti nak angkut Vios satu..kuikuikui) Masa tu juga Proton Saga yang baru keluar kan, smart gak designnya. Pastu bila kat sini, berkenan kat Honda Jazz pulok, coz nampak macam kecik je.. Tak surelah sama design cam kat Malaysia ke tak, coz dolu2 tengok Honda Jazz kat Malaysia cam besau, dan takdelah berkenan..huhu..

Uols pulak cemana, apa kereta yang uols pakai skang? Kereta idaman apa? Hehehe.. Betul ke kereta tu melambangkan personaliti empunya kereta tu, macam yang dikongsikan bersama oleh DJ Lin dalam Behind every successful man, they each have a story to tell.

Comey gak persona ni..



p/s : Uols dah try ke belum main game What Berry Are You Today? Hakhak, eden dapat Hungry Berry.. Nak tau apa itu Hungry Berry? Layanss..


Bukan main sesaja tau, sapa dapat markah yang agak tinggi, dapat layan konsert Yuna. Jom pakat-pakat main game ni, pehtu tayang uols berry ape.. Ada yang sama macam saya dak? Ekekeke.. Nak main klik SINI..Tak pon boleh link kat bawah ni..



Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

3 Comments
Comments

3 comments

May 12, 2011, 3:08:00 PM

saya minat BMW. sleek dan ada gaya..he.he

May 12, 2011, 3:20:00 PM

saya pun suka gila kat myvi..comelkan..tapi kancil yg ada ni sayang nak let go sbb ada sentimental value.. jd tengok jer lah orang pakai..

May 12, 2011, 3:44:00 PM

bee suka strom tp tk kan dapat kot heee

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...