Dec 12, 2011

Home » , , , » Blog Notre Belle Histoire sudah berCommentLuv

Blog Notre Belle Histoire sudah berCommentLuv

Salam semua.. Setelah beberapa hari tidak bersiaran..kekeke, hari ini saya ke udara dengan TIGA pembaharuan di blog ini..cheeewaahh.. Berudaralah konon, padahal berhibenating aje..kekeke..

Pertamanya, cer tengok kat sidebar blog ni, ada apa yang bertambah ek? Hahaha.. Poyo jer ayat.. Ok, saya ada letak Google+. So, sape2 yang ada g+, meh add saya meh. Pastu boleh saya add uols balik.

Keduanya, perasan tak kat blog ni sudah ada button-button yang comey itewww? Tak perasan? Olololo..meh saya tunjuk sikit..


Haha, comey tak, ke tak comey? Agagaga.. Maklumlah, saya dah kehabisan idea cemana nak bagi satu line dan terletak cantik macam kat blog otai ini. Bagi yang terer coding-coding ni, meh habaq kat saya, cane nak ejas bagi cantik terletak satu line aje.. Nak kena tambah code ape? Float? Padding? Sudahnya, saya biarkan ia terletak sebegitu rupa, cam kat gambar atas tu, janji ado jugak button social share ni kan.. Dah lama nak taruk, tapi tak tertaruk aje.. Nak install button ni pon bukan senang, puas saya mengoogle, sesetengah coding tak menjadi, nasib baik terjumpa gak satu blog nih.. Nanti saya share ngan uols ek..

Pembaharuan terakhir, dan benda yang saya nak sentuh kali ini adalah CommenLuv..haha.. Seingat saya dolu-dolu adalah jugak duk usha pasal Comment luv ni, tapi tak apply jugak kat blog..hahaha.. Kali ni tangan saya gatal nak install CommentLuv ni, sebab rasa cam sukalah ngan tool nih. Tanpa mengkaji dengan sepenuhnya sekali lagi kat blog2 lain dulu, saya terus install CommentLuv ni melalui IntenseDebate. Saya pilih install by template dan only on new posts. 

Tengok-tengok habis komen post2 yang dulu hilang, mulalah saya gabra, dan baru mengoogle. Banyak yang jumpa gitau install melalui widget..hohoh.. Takkan sebab saya install melalui template, komen hilang kot.. Yang otai dalam CommentLuv ni, sila komen sikit, nape semua ini berlaku pada blog saya?

Tak syoklah kalau hilang komen2 lama, sebabnya banyak lagi komen2 lama yang saya tak abih reply..kikiki.. 

Ni saya try komen kat post2 lama, tapi cam takleh..huhuhu.. Post baru ni tak sure lagi, jap lagi akan saya try.. Harap2 tak bermasalah, kalau tak, kena uninstall balik..wuwuwuwu.. Musnah harapan nak berCommentLuv gitewww..


p/s : Huhu, even saya guna lappy lain pon takleh komen gak, so terpaksalah uninstall balik.. Nape ek ada prob camgini, takleh install by template ek, kena guna by widget ek?


Nak menang Grand Livina, Klik SINI

Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Klik SINI

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Kliklah sini dulu.. Thanks!!

Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

4 Comments
Comments

4 comments

Dec 12, 2011, 10:17:00 AM

sy pun teringin nk install commenluv tu tp lum kesampaian lagi..rasanya dah register...sysah jugak erk...sy baca pasang komen camtu lagi bagus

Dec 12, 2011, 5:14:00 PM

wahh..ada peningkatan.. ni mesti gara2 contest gadget impian kan... pengaruh G+ dgn button sosial tu semua.. hehehe...

Dec 13, 2011, 10:01:00 PM

hurm ada cara nak kekalkan semua komen lama , tp bee lupa lak .. dulu2 bee buat gak kat blogspot bee tu .. nanti lah bee study balik

Dec 14, 2011, 11:53:00 PM

@lin : dah dpt dah install..aritu ntah di mana silapnya..install tu sebab cam besh pulak guna..

@zie : ha'ah, sedikit sebnyk mmg terpengaruh, esp tang commentluv tu..

@bee : dah ok dah..hahah..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...