Dec 26, 2011

Home » , , , , , » Tot School | Letter Aa Part 2

Tot School | Letter Aa Part 2

Hehehe, kali ni saya nak sambung Part 2 bagi Tot School | Letter Aa. Biasanya saya buat by week, contohnya minggu lepas, khas untuk Letter Aa sahaja. Minggu ni sambung dengan huruf Bb pula.. 


Kalau minggu lepas, saya tunjuk hasil yang Zahra warna, lepas aktiviti tersebut, saya bagi Zahra gunting ikut petak, sebagai latihan untuk fine motor..

Lepas tu, kami buat aktivit tampal menampal pulak.. Yang ni saya dah siap-siap gunting, hanya bagi Zahra letak gam, dan tampal mengikut huruf.


Untuk aktiviti ni, uols boleh download kat blog Love My Life, kat sini pon banyak homeschool activities yang menarik, tapi saya amik yang mana sesuai ngan Zahra ajela..


Aktiviti menggunakan paint brush ni pon saya amik dari blog Love My life juga, cuma saya ubah, instead of lacing, saya bagi Zahra warnakan huruf a ni.. Hasilnya, cam kat bawah ni.. Oh ya, kalau uols nak buat craft Aa for Apple ni, leh klik sini.

abaikan tulisan mamanyer yang tak cun tu..dah lama tak menulis guna pen, asyik guna keyboard aje..hahaha..

Aktivti last ni, yang template Aa tu saya ambil dari sini. Yang pattern recognition tu tak silap saya amik dari blog Love My Life. Zahra memang suka main playdough ni, memula ingat nak buat sendiri, tapi sebab tak tahan lama, pulak tu mamanya tak berapa rajin + abahnya pon sudi aje nak menaja, apa lagi, beli aje ler..hehe..


Itu aje ler aktiviti untuk Letter Aa, ade gaks yang saya tak ambil gambar, maklumlah, kekadang bila dah syok tu, dah lupa dah nak amik. Kalau uols tahu mana-mana link homeschool ataupun tot school yang menarik, meh share kat sini.. Till then, jumpa lagi di segmen Tot School..hehhe


p/s : Tetiba rasa cam nak jadikan hari Isnin, hari Tot School di blog ni..ngee.. Tapi cane ni, skang ni Zahra baru di huruf C, tu pon baru nak start..


Wanna be a star in Yuna's music video, Click HERE

Nak insentif tunai, Klik SINI 

Nak tahu cara & gaya hidup sihat, Klik SINI

Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Klik SINI

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Kliklah sini dulu.. Thanks!!

Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

4 Comments
Comments

4 comments

Dec 26, 2011, 8:33:00 PM

Good job!
bagi dia seronok untuk belajar :)


Latest Post:
1. Bukan manja gedik mengada-ngada nak selalu berteman.
2. Rozita Che Wan Bertudung: Alhamdulillah.

Dec 27, 2011, 2:39:00 AM

wah pndainya zahra..xpe kak, chaiyok3

Dec 29, 2011, 4:49:00 AM

@ahsfantasy24 hihi.. Zahra mmg seronok, sbb ada aktiviti kan..

Dec 29, 2011, 4:49:00 AM

@suzie rahman tu la, kena chaiyok lebih sikit ni..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...